Zavod za zaštitu
prirode Srbije

MИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ И ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

Ministarstvo zaštite životne sredine

Priprema projekta za sprečavanje degradacije zemljišta

U organizaciji Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine, Agencije za zaštitu životne sredine i programa Ujedinjenih nacija za životnu sredinu, 17. jula 2014. godine u Beogradu održan je sastanak povodom pripreme Projekta „Unapređenje međusektorskog upravljanja zemljištem kroz smanjenje pritisaka na zemljište i planiranje korišćenja zemljišta“.

U radu sastanka, kome su prisustvovali državni zvaničnici, predstavnici javnih i naučnih ustanova, međunarodnih i nevladinih organizacija radi razmene informacija o završenim i tekućim projektima koji imaju za temu zemljište, Zavod za zaštitu prirode Srbije predstavljala je Marija Trikić, pomoćnik direktora za Sektor zaštite prirode.

Sastanak je otvorila državni sekretar Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine mr Stana Božović, a o projektu su govorili direktor Agencije za zaštitu životne sredine Filip Radović, projekt menadžer Pjer Karlo Sandei (UNEP), Vladica Božić (Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine) i Dragana Vidojević (Agencija za zaštitu životne sredine).

Osnov za izradu projekta su do sada identifikovane 384 lokacije koje predstavljaju tzv. crne tačke u smislu kontaminacije i potencijalne kontaminacije zemljišta, koje je indentifikovala Agencija za zaštitu životne sredine, uz konstataciju da su zagađenja posledica, u najvećoj meri odlaganja otpada, vađenja i proizvodnje nafte i industrijske i komercijalne aktivnosti.

Cilj projekta je smanjenje gubitka zemljišta i posledica štetnih efekata usled raznih aktivnosti i zagađenja, odnosno povećanje produktivnosti zemljišta. Dugoročni efekti realizacije projekta očekuju se na polju pozitivnih uticaja kroz smanjenje pritiska na prirodu, sanaciju i unapređenje „crnih tačaka“ degradiranog zemljišta, sprečavanje gubitka zemljišta i dr.

© Zavod za zaštitu prirode Srbije - Sva prava zadržana. Izrada sajta: Kio d.o.o.